חג המולד נחגג ב 25 לדצמבר, האם בכל העולם הנוצרי?

לקריאת התוכן

קיראו עד הסוף כדי להבין מה יוצא לנו מזה

אותנו, הקהל הישראלי יהודי מעניינים בחג הזה בעיקר שווקי חג המולד, האורות, הקישוטים ותמונות עם הדמות של סבא כריסמס החמוד באדום לבן… אך אם בא לכם לחפור טיפה יותר,הנה כמה עובדות שאולי יעניינו אתכם:

חג המולד הוא חג המציין את הולדת ישו. על פי הברית החדשה נולד ישו למרים הבתולה בבית לחם במקום בו מצויה כיום כנסיית המולד.

ענייני לוחות שנה בעולם הנוצרי יוצרים שני תאריכים שונים לחג המולד:

לפי הלוח הגרגוריאני (הונהג ע"י האפיפיור גרגוריוס ה-13, מכאן שמו) חג המולד נחגג ב-25 בדצמבר. זהו הלוח הלועזי בו כולנו משתמשים, והוא מקובל ברוב העולם המערבי ועל פיו נחגג החג

על פי הלוח היוליאני (הונהג עי יוליוס קיסר עוד לפני הספירה, מכאן שמו), חוגגים את חג המולד ב-7 בינואר, שישה עשר ימים מאוחר יותר. מדינות החוגגות על פי לוח זה הן למשל: גיאורגיה, רוסיה, אוקראינה, בלארוס, מולדובה, ארמניה, אתיופיה, ועוד…

ואיך זה קרה?

ענייני אור ושמש, זריחות, שקיעות ותצפיות שנערכו במצפה האסטרונומי של הוותיקן, הראו כי הלוח בו נהגו להשתמש אינו מדויק ובדיוק ב 4 באוקטובר 1582, בחסות האפיפיור, הקפיצו את התאריך ל 15 באוקטובר, והכל הסתדר להם.

השימוש בלוח היוליאני מתקיים רק בענייני טקסי כנסיה ודת אך בחיי היום יום, גם מדינות כולם משתמשים בלוח השנה הלועזי הרגיל והמוכר, הלוח הגרגוריאני בו גם אנו משתמשים.

ומה יוצא לנו מכל זה?

מי שפיספס את אוירת הכריסמס ושווקי חג המולד באירפה המערבית, יוכל להנות מהם במדינות שציינו מעלה, גם שבועיים אחרי, כך שהחג נפרש עבורנו מעל שבועיים ימים.

טיול של טוס-טוס לגיאורגיה יצא ב 10/1 וכך נוכל ליהנות גם מאוירת החג הנהדרת וגם מהסיילים המגיעים עם תחילת השנה האזרחית. הכי טוב גם וגם!

אורלי סלומון

Why Is The Perfect Choice?

הייחודיות שלנו

אנשים שבחרו להירשם לטיולנו, לא באמת זרים זה לזה,

כולם חברים שטרם נפגשו…

01.

שירות למטייל

לצד הדרכה מקצועית ומלומדת

02.

טיולים לקבוצות

חוויה חברתית ומחברת,חוויה מלאת צחוקים ושמחה במהלך הטיול

03.

צוות הדרכה בכיר

חוויה אישית כבר מרגע ההרשמה

04.

שירות אדיב ומקצועי

אצלנו גם מי שנרשם לבד לטיול, לא באמת לבד במהלכו

תפריט נגישות